Ohlédnutí za rokem 2013!

prosince 31, 2013

Kdo by řekl, že už je konec roku? Abych se přiznal, když se na to celé dívám zpětně, přijde mi, že byl tenhle rok strašně dlouhý a přesto podivně krátký - tak nějak si protiřečím, že? Tento rok mi přinesl hodně nového a to doslova ve všem. Začal jsem chodit do nové školy. Potkal jsem nové přátelé. Poznal další spřízněné duše, které rády čtou. Získal nové zkušenosti. Je toho opravdu hodně. Myslím si, že kdybych to měl vše vypsat, trvalo by mi to strašně dlouho. Jsem opravdu zvědavý, co přinese rok další. A jelikož je Nový rok, rozhodl jsem se, že udělám takové malé knižní ohlédnutí, co se všechno za tenhle rok vlastně stalo...


Abych celé knižní shrnutí nějak uvedl, začneme pěkně pozvolna, ano? Abych se přiznal, tenhle rok jsem si pořídil poměrně dost knih - sice jsem je všechny nepřečetl, ale osobně mi jenom stačí ten pocit, že je mám doma. Nechtělo se mi počítat, kolik jsem celkem za jednotlivé knihy vysolil peněz, ale když jsem všechny knihy spočítal, zahřálo mě u srdce. I když vím, že určitě nedosahuji takového velikého počtu jako vy, ale přesto mohu s radostí oznámit, že za tento rok mi pod rukou prošlo 71 knížek a celkem jsem přečetl více jak 19 000 stránek. Což je na mé hodnoty poměrně dobré číslo, co myslíte? ;)

Za celý rok jsem přečetl opravdu zajímavé knihy od všelijakých autorů. Ať už známých, nebo naprosto neznámých, o kterých jsem vůbec neslyšel. Některé příběhy se mi líbily, některé ne a některé byly tak mezi - však to určitě všichni znáte. Dnes a denně na vás čeká nekonečně mnoho příběhu a je pouze na vás, jak se s tím vypořádáte. Aktuální a taktéž finální počet přečtených knih za tento rok je 51, což je poměrně malé číslo, ale já knihy nečtu proto, abych jich přečetl nejvíce, ale proto, abych si čtení užil a nepřemýšlel nad tím, kolik toho budu muset denně přečíst, abych se vlezl do nějakého limitu - i když bych byl za to rád :D Mrzí mě, že to nestíhám tak, jak jsem měl v plánu, ale co už... Pokud ale přesto chcete zjistit, jaké knihy to byly, můžete se podívat na Seznam přečtených knih, který najdete buď v bočním menu, nebo taktéž kliknutím na odkaz. :)

A aby to nebyl článek plný planých řečí, rozhodl jsme se udělat takovou malou TOPku deseti knih, které jsem za rok přečetl a naprosto mě okouzlily - ať už svým námětem, samotnými postavami, nebo jednoduše svým příběhem...! Většinou to jsou knihy, které si u mě na GoodReads získaly pět hvězdiček, což je opravdu zasloužené hodnocení! 






Jak vidíte, hýří to tady opravdu všemi žánry. Přiznávám, že většinou to jsou fantasy, ale přeci jen se tady objevila i nějaká dystopie, či YA. Tohle je ale pouze zlomek toho, co všechno jsem si za celý rok vlastně oblíbil. Pokud chcete, klidně se koukněte na můj GR profil (odkaz naleznete v bočním menu), prohledejte si knihovničku a klidně mi sdělte, jestli máte na knihy stejný názor, nebo nikoli.:) Víte, že budu za jakýkoli komentář, či zprávu, vždy rád! 

Před samotným koncem bych vám chtěl ještě něco sdělit. Něco opravdu důležitého. Mohl bych rozepsat sáhodlouhý článek, ale rozhodl jsem se to shrnout do jednoho slova. Děkuji. Děkuji za to, že jsem mohl po celý rok poznat tak skvělé lidi, jako jsou bloggeři, či čtenáři blogu. Děkuji, že jste mi pomohli kdykoli jsem to potřeboval. A děkuji, že vás vůbec znám a doufám, že dalším rokem přibude v téhle blogové rodince více super lidí, se kterými se budeme moci podělit o své nadšení z nových knížek, kterých bude opravdu hodně!

A na závěr bych Vám všem chtěl popřát vše nejlepší do nového roku, který na nás už čeká s otevřenou náručí. Užijte si Silvestra tak, jak uznáte za vhodné - ať už s knížkou, flaškou šampaňského, anebo spojíte dobré s užitečným a budete slavit se šampaňským nad knihou. Nechte za sebou všechno zlé, usmívejte se a vězte, že v dalším roce bude (určitě!) pouze a jen lépe! Ale především, ať jste zdraví a šťastní! :) 

(btw. škoda, že tam chybí to "new year", ale snad to nebude vadit) :)

You Might Also Like

6 komentářů

  1. Hezký článek :)
    Musím si co nejdřív přečíst Sto tisíc království a Tetovaného, jsem zvědav, zda u mě dosáhnou taky tak vysokého hodnocení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      Osobně doufám, že se ti budou obě knihy líbit! Někteří říkají, že Sto tisíc království nebylo zase tak dobré, ale mě se to prostě líbilo, stejně jako Tetovaný! Akorát kdyby nebyly další díly tak drahé... ://

      Vymazat
  2. Sto tisíc království jsem teď viděla v obchodě:) vidím, že to máš v topce, vážně je to tak dobré jak to vypadá? Zatím jsem ještě nenarazila na recenze (ta obálka je úžasná:) Tetované chci letos Tetovaného zkusit znovu.
    také ti přeji do nového roku vše nej a ať máš čím dál více spokojených čtenářů :)
    Jinak bravo, tolik knih jsem ještě nikdy nepřečetla, tleskám:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je skvělé! :) Popravdě? Mě se to strašně líbilo! Některým míň, některým víc, ale já si to prostě nemůžu vynachválit! Recenzi jsem na knihu psal, je na Fantasyii zde: http://fantasya.cz/clanek/ze-nemohou-byt-bohove-otroky-u-fantasy-sto-tisic-kralovstvi-to-pravidlo-neplati :)
      Děkuji a ještě jednou: Tobě taktéž!! :)
      No, přesto je to stále málo... ://

      Vymazat
  3. Krásný článek. Také Ti přeju hodně štěstí do nového roku a když máš ty Masky apokalypsy i v TOP 10, tak se musí stát zázrak a musí to mít v naší knihovně, prosím! :)
    Tetovaného tam mají určitě a už dlouho odkládám jeho četbu... tak že bych s tím odkladem přestala? :)
    A pořídit si přes 70 knih, to je super! To se mi ještě nestalo. Za rok je to tak kolem 20 a jsem ráda...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Pokud máš možnost, rozhodně po Maskách sáhni! Je to takový lehký horor a osobně doufám, že se ti to bude líbit! :)
      Zajisté! Tetovaný je kvalitní fantasy a pro mě - jako milovníka fantasy - to byla jedna z knih, která si zaslouží pozornost. Budu držet palce a jakmile se k tomu dostaneš, dej vědět! :)
      Ono se to ani nezdá... recenzní výtisk sem, dárek tam, koupená kniha.... :) Ale i dvacet je stále lepší, než nic. A nezáleží přeci na počtu, ale na kvalitě knihy! :))

      Vymazat

Statistika

TOPlist