Knižní zúčtování za prosinec 2013

prosince 31, 2013

Tak a je to tady! Poslední článek do knižního zúčtování za tento rok. Teprve až teď jsem si uvědomil, že Knižní zúčtování neběží na blogu ani tak dlouho, jak se zdá. První příspěvek byl v březnu, takže to není ještě ani rok... Přesto si myslím, že jsem se víc našel v tomto svém projektu, než v Měsíční chvástačce - především proto, že jsem tenhle projekt pojal trochu stroze a potom jsem už neměl vůli jej změnit. Nu co už. Pojďme se podívat na knížky, ne? 
Knihy, které jsem si koupil: 

Cinder by Marissa Meyer

Tento měsíc jsem si moc knih nekoupil. Musím se přiznat, že jsem se opravdu držel - tohle a potom ještě fakt, že byly Vánoce, během kterých jsem opět dostal nějaké skvělé kousky, takže jsem se chtěl pěkně nechat překvapit. Jedinou pořízenou knihou je tedy Cinder, který jsem si pořídil na Ostravském knižní srazu. V Knihcentru totiž mají každý víkend slevu 15% a proč ji hned nevyužít, že? Takže jsem za tuhle krásku vysolil pouze tři stovku a jsem za to moc rád! O Cinder jsem už toho dost slyšel a už nějakou dobu jsem po téhle knížce pokukoval, avšak stále jsem nenašel dostatek vůle si ji pořídit, protože jsem narazil zase na něco lepšího a víte, jak to potom dopadá. Jsem opravdu zvědavý, jak se mi bude kniha líbit. Doufám, že moc! :)

Knihy, které jsem dostal darem: 


Klíč by Marianne Curley 
Třináct relikvií by Michael Scott & Colette Freedman
Město z popela (recenze) by Cassandra Clare 
Jaro by Rod Rees 
Léto by Rod Rees 
Nadpozemská by Cynthia Hand

A jelikož už byly ty Vánoce, pod stromkem se samozřejmě taky objevily nějaké ty knížky. Náš třídní učitel pronesl jednu krásnou větu, kterou tady prostě musím napsat: "Když se pod stromkem neobjeví ani jedna kniha, nejsou to Vánoce." A já mohu pouze a jen souhlasit! Takže abych tohle pravidlo dodržel, sepsal jsem mamce seznam knih a nechal ji, ať vybere, co bude nejvhodnější. Druhý a třetí díl PoloSvěta: Jaro a Léto jsme sice koupili společně, protože byly v Dobrovském slevy a přeci jen... jeden díl za dvě stovky! Přesto mi obě kniha udělaly stejně velkou radost, jako kdyby to bylo překvapení. Nesmím taktéž opomenout Klíč, Město z popela a Třináct relikvií, což byly další tři knihy, které se objevily pod stromečkem - a tohle bylo opravdové překvapení. Mamka totiž stále dokola říkala něco o knížkách, které vybrala sama a musím říci, že se opravdu strefila! Třináct relikvií jsem si chtěl pořídit už dávno, protože jsou od Michaela Scotta , Město z popela, protože mám doma třetí díl a Klíč... je to poslední díl do série, takže za Vánoce jsou dokončeny rovnou dvě série. 

Nakonec je tady Nadpozemská, kterou jsem dostal od Katrin u příležitosti nejen ostravského srazu, ale taky díky velkém úklidu, který doma prováděla. Jakmile mi nabídla, že by mi knihu přinesla, neváhal jsem! Díky zlínskému srazu mám doma třetí díl a říkal jsem si, že si první pořídím v brzké době. Nakonec to Katrin vyřešila za mě, za což ji moc a moc děkuji!! 

Knihy, které jsem dostal na recenzi: 

Město ze skla (recenze) by Cassandra Clare 

Nebyl bych to samozřejmě já, kdybych si neobjednal aspoň jeden recenzní výtisk. Jelikož bylo Město z popela už zarezervované, rozhodl jsem si objednat aspoň Město ze skla, které mi přišlo začátkem měsíce (nebo tak nějak). Nemusím opět podotýkat, že ty obálky vypadají dokonalé, že ne? Myslím si, že si dal Knižní klub opravdovou práci, aby vytvořil obálky, které k sobě skvěle ladí a už na první pohled nějak reprezentují samotnou knihu. A jsem opravdu zvědavý, jaká kniha vlastně bude, protože tenhle díl měl uzavírat původní trilogii... Necháme se překvapit! 

Pohled na všechny knihy: 

Co má kniha? 

Pamatujete si ty články, kdy jsem bědoval sám nad sebou a říkal si, jak to všechno stojí? Díky prázdninám to už není pravda! I když se mi tomu nechce uvěřit, v obou případech jsem se pohnul - víceméně. U Firiana jsem se posunul o pár vět, ale rozhodl jsem se, že zbytek prázdnin k tomu sednu a posunu se aspoň o jednu stranu. Problém v tomhle příběhu je ten, že jsem jej psal ještě v době, kdy jsem si nějak osvojoval svůj styl psaní a místy je to ještě holé, neopracované, či naprosto průhledné. Takže při korekturách rovnou "obaluji" dějovou linku, aby to působilo aspoň trochu lépe... Uvidíme, jak to dopadne. :)

Kdybych opomenul své zlatíčko, určitě bych si to neodpustil. Právě Bezejmenný román je to, na čem jsem zatím celou dobu pracoval. S radostí mohu říci, že jsem se posunul celkem o osm a půl stránky, což je pro mě dosti nadlidský výkon. K tomu mohu připočíst korektury prvních třech kapitol. Přesně takhle bych měl vždy postupovat. Takže aktuální stav je takovýto: 8 kapitol (8. se ještě píše), 57 stránek, 38 163 slov. Mimo to jsem si už taky připravil nějaké poznámky pro druhý díl a takovou malou novelku, která by vypovídala o tom, jak vlastně vznikly dvě hlavní strany v příběhu, která by případně vyšla jako e-book... Vše je v plánech,  uvidím, jak se s tím poperu! :) A abych nezapomněl, konečně jsem odeslal svůj profil na Snílkov Syki, takže v brzké době můžete očekávat nějaký příspěvek! 

Kolik knih jsem za prosinec přečetl? 
Jak jsem říkal, jsou prázdniny a je více než jasné, že je trávím tím, co mi jde nejlíp - čtením. Mou první přečtenou knihou byl recenzní výtisk od Knižní klubu: Jarní měsíc (368 stran). Kniha mě poměrně dost překvapila, protože... abych se přiznal, když jsem zjistil, že je to příběh o vlkodlacích, čekal jsem nějakou romantickou knihou plnou klišé scén a podobných věcí. Nakonec jsem byl ale spokojen a říkám si, že kdyby u nás vyšel další díl, vůbec by to nebylo na škodu! :) Jako další je tady taktéž recenzní výtisk od Egmontu (se kterým jsem nedávno navázal spolupráci!) Soumrak království (392 stran). Bylo to příjemné počteníčko plné lží a přetvářek. Prostě taková jemnější verze Her o trůny. A poslední přečtenou knihou v tomto roce je další recenzní výtisk: Masky apokalypsy (623 stran), což byla naprosto dokonalá kniha, která nádherně uzavřela celý rok 2013. Jsem rád, že jsem si knihu přečetl a pokud nevíte, po čem sáhnout, rozhodně se podívejte po téhle knize! :)

A co blog? 
Žije a poslední dobou si myslím, že jsem jeho aktivitu opět oživil. Tak to bude samozřejmě pokračovat až do konce prázdnin...! :) A někdy o víkendech, ale na to bych moc bohužel nespoléhal... Víte, že o víkendech se vždy snažím číst a případně napsat nějakou recenzi. Většinou se mi podaří tak dvě, což mě mrzí... Je tohoto tolik, co bych chtěl psát, ale kde vzít ten čas? 

Aby ale vše nebylo tak negativně naladěné, tak mám pro vás jednu zprávu! Někteří mi během narozeninové soutěže psali ohledně toho, že by uvítali zase nějaké rozhovory. Dlouhou dobu jsem přemýšlel, komu napsat a potom jsem to dal zase k ledu. Včera jsem se ale rozhodl zkusit napsat jeden mail a přišla mi kladná odpověď, takže ti co už tuší... Ano, rozhovor bude. Zatím vám ale neprozradím, s kým ,pokud to nebude vadit... Mohu ale prozradit, že to bude zahraniční autor...! :) Na rozhovor se můžete těšit v nejbližší době pouze zde, na Magician's Book! :) 

Jaké byly Vaše Vánoce? Pochlubte se! :)

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Já jsem dostala Scarlet, po vynikající Cinder byla Scarlet ještě lepší:) Pak pár Kingovek a Pána Ledové zahrady, což je opravdu dost dobré Science fantasy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím! Na Scarlet jsem slyšel samou chválu! :)
      Ooo! To zní opravdu zajímavě! King nikdy nezklame! :)

      Vymazat
  2. Klíč! Strážci času! Jé! (Tahle série je jedna z mých naprosto nejoblíbenějších, proto ten jásot :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo! :D Konečně mám doma všechny díly, takže je pouze otázkou času, než se k tomu dostanu. :) První díl byl naprosto fantastický!

      Vymazat

Statistika

TOPlist