Knižní zúčtování za listopad 2013

prosince 01, 2013

Nezdá se vám, že to utíká nějak rychle? Listopad skončil jako mávnutím kouzelné hůlky a už tady máme prosinec, první adventní neděli. Doufám, že nepatřím mezi jediné, co začínají pomalu panikařit z toho, že si ještě vůbec nenašli čas koupit nějaké dárky pro své nejbližší... Víte ale, co je na tom všem nejlepší? Není to sníh, minusové teploty venku, ale to, že budou konečně prázdniny /doufám že i pro ty práci povinné!/. Odložme ale všechen ten stres z dvanáctého měsíce a pojďme zavzpomínat na měsíc jedenáctý.

Knihy, které jsem si koupil:


Čaroděj na severu by John Flanagan
Králové Clonmelu by John Flanagan
Halt v nebezpečí by John Flanagan
Císař Nihon-džinu by John Flanagan
Výjimečná by Kristin Cashore

No není možné! Já si dokonce i něco koupil! Minulý měsíc byl bez koupených knížek ne proto, že bych neměl peníze - neboť na knihy se penízky vždy najdou -, ale především kvůli škole a tomu, že přes týden nemám ani na knihy pomyšlení. Nedokážete si ani představit, jak moc mi to rve srdce, když si nemůžu sednout ke knížce a minimálně hodinu o sobě nedat vědět. Vždycky ve středu mám hodinu čas a proto jsem zašel do Dobrovského "očíhnout terén" a zjistit, jaké knihy bych si mohl v budoucnu koupit. Když jsem šel do kina na Thora 2, tak jsem se opět stavil v Dobrovském, všiml si nějakých nových slev a levných knih. Mému očku ani neunikla Výjimečná, která byla za dvě stovky. No neberte to! Teď jenom doufám, že někdo vydá další dva díly, protože jinak bych musel sáhnout po slovenské verzi, což by mi ani tak nevadilo, ale víte jak... v češtině by to bylo lepší. 

Nebýt kamaráda, tak skončím u této jediné knihy. Ovšem v průběhu týdne mi kamarád napsal, zda nechci některé díly do série Hraničářův učeň. Jelikož to bylo v průběhu týdne, odbyl jsem ho pouze zprávou, že mu napíšu v pátek a nějak jsem to vypustil z hlavy. Jo, přemýšlel jsem, že by bylo fajn si pořídit nějaké díly, protože přeci jen... jedna knihy za čtyři stovky? To se na mě nezlobte, ale zas tak bohatý nejsem - zvlášť, když těch knih je jedenáct. A než jsem se nadál, zazvonil mi na dveře, v ruce čtyři knihy a tím mě postavil před hotovou věc. Takže to dopadlo tak, že jsem od pátku šťastným majitelem Čaroděje na severu, Králů Clonmelu, Halta v nebezpečí a Císaře Nihon-džinu. Takže mi už zbývají jenom tři knihy a sérii mám uzavřenou. Hell yeah! 

Knihy, které jsem dostal na recenzi:

Soumrak království by Morgan Rhodes
Jarné měsíc by Sophie Audouin-Mamikonian
Masky apokalypsy by Robert McCammon

Nějak se mi to všechno sešlo. Kdyby to aspoň nebyly takové bichle... Jarní měsíc jsem měl zarezervovaný už koncem října, ale díky tomu, že se neustále odkládalo vydání, kniha přišla až koncem listopadu. Měl jsem to naplánované tak, že kdyby kniha vyšla už v prvním termínu, neměl by to být nějaký problém, jenže víte jak to je... Tohle si rezervujete a říkáte si: "Měsíc... to přeci stihnu, ne?", jenže potom se to všechno nějak zdrží, něco vám do toho vleze a místo jednoho RC se jich vám nakupí nějak moc a najednou. A mezitím musíte ještě číst knihy na maturitu. Že si dokážu ten život pěkně komplikovat? 

I když jsem si říkal, že RC nějak oželím, tak se mi podařilo navázat spolupráci s Egmontem! A jak jinak stvrdit spolupráci, než první recenzi na nějakou zajímavou knihu? Měl jsem sice na výběr ze Scarlet, nebo druhého dílu grafického románu Her o trůny, ale jelikož ani u jednoho jsem nečetl první díl, tak jsem požádal o něco, co je prvním dílem a není to zas tak staré. Takže jsem se rozhodl pro Soumrak království, který jsem se chystal koupit si v originále v době, kdy ještě kniha nevyšla u nás. Jsem popravdě zvědavý, jaké to bude, když se to přirovnává k Martinovým Hrám o trůny. Uvidíme, zda to stihnu přečíst v termínu... 

A nakonec tady máme úplně neplánovaný RC od Knihcentra. Už tam jsem si říkal, že dvě knihy stačí, ale když jsem si přečetl anotaci k Maskám apokalypsy a následně si prohlédl některé recenze na GR, rozhodl jsem se! Nemluvě ani o tom, že když mi někdo nabídne knihu na recenzi, pouze málokdy dokážu odmítnout. Vím, že bych se k této knize asi vůbec nedostal a proto mě dost těší, že si aspoň rozšířím své obzory. I když kniha nepatří mezi zrovna mé oblíbené žánry, tak jsem si řekl, že bych mohl zkusit něco nového a kdo ví, možná se stane Robert McCammon mým dalším oblíbeným autorem... :) 

Pohled na všechny knihy: 

Co má kniha? 

Bojím se to vlastně vůbec vyslovit. Strašně své milované dílka zanedbávám. Sice jsem se u obou posunul o pár pár stránek, ale stále to nestačí! Nemám čas a strašně mě to mrzí. Někdy si tak říkám, zda by si to všechno nevytiskl a cestou do školy a domů vzal červený fix a škrtal, přepisoval, trhal a o víkendu se přinutil to vše přepsat. V hlavě mám tolik nápadů, jak posunout Bezejmenný román kupředu a konečně se dostat k zajímavým scénám. Dopsal jsem šestou kapitolu, u sedmé mám stránku a půl. Aktuálně mám napsáno 46 stránek čistého textu a jsem zvědavý, do jakého čísla se vlastně dostanu do konce - zda se do konce vůbec dostanu. A u Firiana... to už raději ani nepočítám. Z tak malého čísla by mě opravdu střelilo. Teď mě ale napadly rovnou dvě otázky... 
1) Chtěli byste speciální článek o Bezejmenném románu? Info, jak vše vůbec začalo, nějaké okolnosti ohledně příběhu samotného a možná nějakou krátkou ukázku? 

2) Už dávno chci napsat nějakou povídku - nevím ale, co by se vám mohlo líbit. Takže se ptám: Poradíte mi? Stačí mi nahodit nějaký žánr, nebo rovnou nějaké téma. Bylo by opravdu zajímavé zapojit taky čtenáře a zpracovat něco na téma, co si sami vyberete. Na FB stránce blogu by potom mohlo proběhnout jakési hlasovaní těch nejlepších témat, žánrů... Tak co, berete? ;)) Klidně napište své reakce do komentářů. Budu jen a jen rád! 

Kolik knih jsem za listopad přečetl? 
Nebojte se, nedosáhl jsem ani tři knížek. Je to k (hysterickému) smíchu, že? Sám ani nevím, co mi tak dlouho trvalo. Možná ty dvě oslavy narozenin - vždy v sobotu. Takže jediné, co se mi podařilo schroustat bylo Povstání kolosu rhodského (360 stran) a dále - na co se mi podařilo sepsat i čtenářský deník a odeslat - to byla jedna z knih pro povinnou četbu: Chrám Matky Boží v Paříži (488 stran). Řeknu vám ale, tohle mi dalo dost zabrat. Třicet stránek popisovat Paříž a těch názvů...! Bylo to strašně krásné, ale ty zdlouhavé a doslova nezajímavé popisy to trochu ničily... Ale! Mám to sepsané, odeslané, vrhnu se na RC a další povinnou četbu budu číst až o prázdninách! 

A co blog? 
Snažím se, snažím se.... ale moc mi to nejde. :D Díky třem RC budete moci očekávat tři recenze a co bude dále... to je opravdu v budoucnu. Přemýšlím, že bych se zúčastnil Vánočního hopu, napsal pár autorům a požádal je o rozhovor a více si ještě rozmyslím. :) Doufám, že se mi to tak všechno povede zrealizovat, jak si to představu... 

A co Váš listopad? Pochlubte se! 

You Might Also Like

9 komentářů

  1. Hraničařův učeň je bezvadná série! Těším se na 12. poslední díl. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mohu jen souhlasit! Jenom kdyby ty knihy nebyly tak drahé... -.-
      Jop, já taky! :3

      Vymazat
    2. Série v které jsem se dokázala vyznat už na poprvé. :D (GR)

      Vymazat
    3. :D Je pravda, že jsem se v tom vyznal taky. Meč pravdy je jiné kafe :D

      Vymazat
  2. Tak s tým písaním je to fakt bieda. :/ Ja na to teraz vôbec nemám čas a lezie mi to na nervy, lebo v hlave sa mi už hromadí hrozne veľa nápadov. Ale zase ani keď to rýchlo napíšem, nebudem spokojná, lebo to nebude dobré a viem, že by som to aj tak miliónkrát prepisovala.
    Vytlač si to! Vieš, koľko chýb by si našiel? Ja som to urobila a mala som na papieri červené more :D Ešte som si to na zdokumentovanie aj odfotila, aby som si mohla denno-denne pripomínať, aká je s písaním makačka :D
    Bolo by super, keby si dal hore nejakú ukážku. :D
    Čo sa týka poviedok, ja sa fakt čudujem ľuďom, ktorí ich vedia napísať. Pre mňa sú príliš krátke, je tam príliš málo priestoru na rozvíjanie postáv a to by som asi neprežila. V hlave mám celkový príbeh, ktorý by na piatich stranách vyzeral skôr ako zlepenina nesúvislých myšlienok, než ako niečo čitateľné :D

    OdpovědětVymazat
  3. Nejsem na tom ještě tak špatně jako ty, napsala jsem asi deset stránek svého příběhu, ale ani mě to poslední dobu nijak nejde. Vážně není ten čas. :D A můj blog taky drží živé jenom recenze. Bída je to, bída. :D

    sem se speciálním článkem! :D

    Zrovna v pátek u nás na škole byla povídková soutěž, téma bylo To se nemělo stát, nebo Jak jsem se stal dospělým, povídka, max 750 slov. Kamaráde, tahle délka je vážně vražedná, věř mi. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že na tom hůř už nikdo jiný být nemůže, hele... :DD

      Okey! Tak bude, no! :D

      Já psal povídku s 300 slovy... a anglicky! Takže s tebou soucítím, věř mi! :D

      Vymazat

Statistika

TOPlist