Review: Noc, kdy jsem měla zemřít

srpna 28, 2012

Název: Noc, kdy jsem měla zemřít 
Podtitul: ---
Počet stran: 240
Autor: Veronika Černucká 
Vydavatel: Moba 
Počet hvězdiček: 5/5

V souboru devatenácti klasických detektivek řeší hlavní hrdina neobvyklé případy: Proč žena probuzená z kómatu vzpomíná na mrtvé? Kdo vraždil pro peníze, když všichni dědicové zemřeli? Co udělá žena neprávem odsouzená za vraždu manžela?

~  ~  ~


Musím tedy sám osobně přiznat, že tato kniha získala můj obdiv. Detektivky nečtu, ale u této knihy jsem udělal velikou výjimku.
Noc je vlastně sborník 19 detektivních povídek, které jsou nádherně propracované a nenajdete zde žádnou skulinku, přes kterou byste mohli uhádnout správného vraha. Nemusím zmiňovat fakt, že je kniha skvělá, že ne? :)
Po přečtení první povídky jsme si říkal, že u té příští se pokusím uhádnout správného vraha. Ale ani jednou se v ve všech 19 povídkách ani jednou vraha uhádnout nepodařilo. Autorka si totiž dokáže s Vámi hrát a nutí vás si myslet, že právě tato osoba je vrah a na konci povídky přijdete na to, že jste se zhola mýlili.
Povídky jsem většinou napínavé, objeví se zde občas ale i nějaká ta nudná, kterou jsem četl jenom z donucení, abych se mohl dostat k té další.
Autorka má ale nádherný smysl pro to, že Vás nenechá ani na chvíli oddechnout a neustále Vám jakoby poroučí, aby se Váš mozek nezastavil a stále tipoval někoho jiného. Pěkně si Vás omotává kolem svého prstu. Některé povídky jsou složité a člověk si je musí dvakrát přečíst, aby pochopil jejich význam. Nejvíce mě ale těší pomyšlení na to, že skoro nikdo nepochopil první povídku a mě se to (čirou náhodou. Opravdu, čirou!) povedlo. Svůj názor na povídku jsem napsal a ona mi odepsala, že jsem povídku pochopil správně. Byl jsem tudíž velice rád.
Někdy jsou rozuzlení opravdu… šokující. Celý případ si během čtení zkonstruujete a věříte, že váš názor je ten pravdivý. A poté se vrah najde a celá Vaše konstrukce se zhroutí a na rozuzlení budete zírat s otevřenou pusou. Často je vrahem i ta nejnápadnější osůbka, do které byste to nikdy neřekli…
Jak jsem již zmiňoval výše, některé povídky byly nudné. Jakmile jsem se ale dostal k dalším, tyto povídky tyto nudné rozhodně nahradily, takže většinou přesahovaly ty lepší, akčnější a plné napětí.
Tuto povídku nemohu hodnotit jinak než 5*. Menší hodnocení by si ani nezasloužila. Celá kniha se mi líbila a ni by mě nenapadlo, že je toto právě první autorčina kniha. Velice povedené detektivní dílo.

Obálka je ze stránek Moby
Knihu si můžete pořídit: Moba | Arara

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Měls dát jako obrázek Conana. Ten se k detektivkám taky hodí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale pro Ty, co ho neznají to bude něco nového. Zmystifikovat je nemohu :D ;)

      Vymazat

Statistika

TOPlist