Knižní zúčtování za říjen 2014

listopadu 15, 2014

Za okny vládne nečas, fouká chladný vítr a listí již dávno spadlo ze stromu a vytvořilo tak koberec hrající všemi barvami. Změna času a nadcházející dny naznačují, že se blíží zima a právě nyní je už nejlepší čas přemýšlet, co pořídit svým drahým přátelům, rodině a polovičkám k Vánocům. Ne, opravdu nechci vyvolávat paniku, ale pravda je taková, že tímhle obdobím začíná dost velký blázinec - ironií je, že škola je teď poslední týdny až moc klidná a já si (snad) zvykl na nový režim a vše, co od nás učitelé požadují. Je sice pravda, že obsáhnout všechny informace mi bude trvat trochu déle, ale to mi nezakazuje, abych si o víkendech od všeho odpočinul a sáhl po nějaké pěkné knížce, no ne? Zvlášť, když byl říjen na knížky bohatší, než ostatní školní měsíce!

Knihy, které jsem si koupil: 

Oslnivá čepel by Brent Weeks
Obléhání Macindawu by John Flanagan 
Šakal z Naru by John Marco
Monstra z Chandakkaru by John Marco

Některým určitě neuniklo, že společně s oslavou narozenin blogu jsem i já na konci září slavil své 17té narozeniny. Protože hlavním dárkem byl kompakt, který jsem si ještě ani nevybral (pššš!), dostal jsem od bráchy možnost si pořídit jednu knihu, což jsem bral jako velice vítaný dárek. V té době se totiž chystalo vydání Oslnivé čepele, pokračování naprosto úžasného Černého arcimága, tudíž jsem měl hned jasno, kam slíbené tři stovky půjdou. Když jsem tak ale procházel stránky Knihcentra, tak mě napadlo, že když budu objednávat svůj dárek, přiberu hned několik knížek k tomu, protože akce, kdy se při nákupu nad 500,- neplatí poštovné, je opravdu k nezaplacení. Díky pátého dílu Hraničářova učně se ve mě opět probudilo nutkání v této sérii pokračovat a když jsem už doma měl takřka všechny díly, pořídil jsem si i ten sedmý, Oblehání Macindawu, tudíž když to všechno sečtu a podtrhnu, chybí mi už jenom dvě knížky a konečně budu mít celou sérii kompletní! Nikdy bych totiž nevěřil, že se mi podaří někdy tuhle sérii aspoň z části seskládat, protože uznejte sami, dvanáct dílu je opravdu hodně. Mimo jiné jsem taktéž narazil na novou sérii, která má na GoodReads poměrně dobré hodnocení a když jedna kniha stojí skoro dvě stovky? Byl by hřích, abych si Šakala z Naru a Monstra z Chandakkaru nekoupil! Jsem ale opravdu zvědavý, jaké to vlastně bude...

Knihy, které jsem dostal k recenzi: 

Solitaire by Alice Oseman
Královna Tearlingu by Erika Johanesn
Výkupné za Eraka by John Flanagan (recenze)

Sice jsem si říkal, že bych měl recenzní výtisky trochu omezit, ale když jsem si přečetl už pár knih ze svých zásob, tak jsem si řekl, proč to neokořenit trochou té neočekávané a náhodné četby. A tak se stalo hned v okamžiku, kdy mi z CooBoo došel ebook Solitaire od mladé autorky Alice Oseman. Na začátku jsem knihu nechtěl vůbec číst a kdyby bylo na mě, pravděpodobně bych si ji asi nikdy nekoupil, protože takovým knížkám zrovna má přízeň nepatří - nehledejte nějaký důvod. Prostě holduji asi jinému žánru knížek. Když jsem už ale mě možnost knihu přečíst, tak jsem se přemohl a začetl se. A světe hleď, ono to bylo dobré. Tedy, v rámci mezí. Asi jsem se pouze utvrdil v tom, že contemporary asi nebude můj šálek kávy. Ať už tak, nebo onak, můžu říci, že na to, že je autorka mladá, má našlápnuto na dobrou kariéru a pokud na sobě zapracuje, určitě o ní ještě ve světě uslyšíme! 

Pamatuji si, že na začátku jsem si do Knižního klubu psal o Papírová města od Greena, ovšem přišel mi mail s tím, že kniha už není volná a jestli bych nechtěl zrecenzovat Královnu Tearlingu. Podle anotace jsem měl velice smíšené pocity a pořád nevěděl, co od knihy vlastně očekávat. Docela mě překvapila tloušťka a dlouhé kapitoly, ovšem ve výsledku se ukázalo, že tenhle počin je jedním ze zajímavých, k čemuž samozřejmě přispěla i skutečnost, že se příběh odehrává v dystopickém středověku. Erika Johansen mě v mnohém překvapila a už mohu s radostí říci, že se těším na další díly, protože jsem opravdu zvědavým, jak bude příběh jedné dívky, která se stane královnou, pokračovat! A stejně tak zde máme i zmíněný recenzní výtisk pátého dílu Hraničářova učně: Výkupné za Eraka, které mi poskytlo Knihcentrum, za což opravdu děkuji, neboť právě díky tomuto dílu jsem se rozhodl dát sérii druhou šanci a opět jsem dostal chuť v dobrodružství Willa a jeho přátel pokračovat! :) 

Pohled na všechny knihy: 

Co má tvorba? 

Bezejmenný román taktéž na GoodReads

Jak jsem na tom s mou tvorbou? No, není to nic valného, ale i tak jsem se svým pomalým pokrokem  jakž takž spokojený, protože vím, že pro to dělám přes školní rok vše, co můžu. Nejdříve začneme novou povídkou, kterou jsem rozepsal kdysi před dvěma týdny. Tam jsem pokročil pouze o pár odstavců - a to jenom díky dvěma hodinám základů digitální fotografie, ve které mám čas aspoň něco napsat. Říkal jsem si ale, že když už jsem doma stáhl FocusWriter, tak bych na tom mohl zapracovat, abych se zbytečně netížil myšlenkou, že mám rozepsanou povídku a musím ji dokončit. U Bezejmenného jsem začal psát sedmnáctou kapitolu, což je jedna z nejradostnějších zpráv vůbec - chybí mi tedy už jenom pět kapitol, abych mohl první ze dvou knih Bezejmenného románu uzavřít. Stejně tak mi opět přišel jedna z opravených kapitol a když už bude v pondělí to volno, řekl jsem si, že bych mohl k tomu opět sednout a zase se o několik stránek posunout... 

TBR Jar
Protože mi už došla zásoba recenzních výtisků, řekl jsem si, že by bylo vhodné, abych si opět přečetl něco ze své vlastní sbírky knížek, které čekají na poličce a třesou se, abych si je přečetl. Doma mám ale hodně krásných kousků a myslím, že dobře znáte tu chvíli, kdy si prohlížíte hřbety knížek a nemáte vůbec tušení, do jaké z nich se chcete pustit. A proto jsem použil TBR Jar, díky které jsem nakonec sáhl po Odstínech života, které mi v knihovničce ležely už dva roky. Řekl jsem si, že když se jedná o knihu od české autorky, bude to aspoň takový průměr - bohužel byl opak pravdou. Odstíny života se mi nelíbily a obdivuji sám sebe, že jsem se dokázal prokousat až do konce. Jakmile jsem knihu dočetl (a že mi to dalo zabrat!), losoval jsem podruhé - nejen kvůli tomu, že jsem měl volnou chvíli, ale taktéž jsem si potřeboval něčím zpravit chuť - a osud mi přál, neboť jsem si vylosoval Aerie & Zúčtování, pokračování série Padlých andělů. Jsem velice rád, že jsem se ke knize po dlouhé době dostal, připomněl si děj prvního svazku a prožil další Aaronova dobrodružství zakončené epickou bitvou mezi dobrem a zlem! :3

Kolik knih jsem za říjen přečetl? 
Nevím, jak se mi to podařilo, ale za říjen jsem toho přečetl opravdu málo - dobře, ne zase tak málo, ale přesto mě děsí číslo přečtených knih, které se začíná snižovat. Minulý měsíc to bylo přesně šest kousků, zatímco za říjen je to jenom kousků pět. Jako první z nich jsou samozřejmě Dny krve a hvězdného třpytu (464 stran), které mě dokázaly nadchnout a zklamat najednou. Poté hned následovalo jedno dobrodružství mladého hraničáře jménem Will v podobě knihy Výkupné za Eraka (436 stran), která mě naprosto nadchla a jsem velice rád, že jsem měl možnost si knihu přečíst a opět v sobě probudit chuť a zájem o celou sérii! John Flanagan je opravdu šikovný autor a i když je série spíše pro děti, myslím, že si získala mnohé dospělé čtenáře. :) Dále hned přišla na řadu Královna Tearlingu (432 stran), Aerie & Zúčtování (436 stran) a na závěr již zmiňované Odstíny života (360 stran) od Lucie Adamové. 

A co blog? 
Jako první stojí za zmínku, že narozeninová soutěž blogu úspěšně skončila, rozeslal jsem ceny a ty stejně tak úspěšně dorazily svým novým majitelům. Ještě jednou bych chtěl všem poděkovat za vyplnění formuláře, dobrovolných otázek a stejně tak rad, co by se mělo na blogu změnit. Některých chyb jsem si vědom, některé mi unikají, ale jsem rád, že jste mi je aspoň částečně vypsali a vím, na co se přesně zaměřit. Někdo mi v odpovědích napsal, že by si rád prohlédl nějaké mé práce a přečetl i nějaký ten článek zabývající se pobytem na umělecké škole - jeden jsem sice v polovině prvního ročníku napsal, ale je pravda, že se toho už hodně změnilo... Takže jaký je váš názor? ;) Přečetli byste si něco takového rádi? Co se týče designu blogu, už nějakou dobu se snažím najít kvalitní šablonu, ale zatím mi nic nepadlo do oka, takže to tak vypadá, že k tomu budu muset opět sednout a prohledat různé stránky. 

Pokud si dobře pamatujete, sliboval jsem vám rozhovor. Situace je ale momentálně taková, že pořád čekám na odpovědi od autora, který se mi nedávno omluvil, že nestíhá a pokusí se odpovědi dodat co nejrychleji. Stejně tak již dnes sepíšu otázky pro dalšího autora a v nejbližší době se je pokusím odeslat, protože jsem přišel na to, že mezi jedny z nejoblíbenějších věcí se řadí taktéž rozhovory a stejně tak jsem si uvědomil, že jich na hodně blozích není, takže by byla škoda, abych vás o tuto příležitost ochudil i já. :) 

A jak jste prožili říjen Vy? Pochlubte se! 

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Že se ti moc nelíbí contemporary není nic divného, vzhledem k tomu, že máš přece jenom radši spíš to fantasy. Já jsem dřív byla hrozně dlouho proti tomuhle typu knih, myslela jsem, že jsou to romantické blbosti a tak. Můj názor se na tento žánr sice změnil, ale zase on je tenhle žánr fakt určen spíše holkám. Na romantické komedie také budou koukat spíše holky, kluci naopak ocení něco akčnějšího. To je normální. :)
    Ta Královna Tearlingu je na pohled fakt krásná knížka.
    Jsem ráda, že se ti vrátila chuť v hraničářské sérii pokračovat. Třeba se někdy pak dostaneš i k tomu Bratrstvu, to také není úplně k zahození.
    A na tu novou sérii od Brenta Weekse se chystám, jen bych před tím chtěla dočíst jeho sérii Noční anděl, jop.
    Ty Odstíny života jsem četla před hodně dlouhou dobou a také jsem z toho nebyla tak nadšená jako někteří. :)
    Hm... Nepřečetl jsi těch knih pět? Ale jinak jsi přečetl celkem dost stránek, takže zas tak málo jsi toho nepřečetl. :) Já normálně přes školní rok stíhám spíše těch šest knih a jsem za to dost ráda, no.
    V říjnu jsem stihla svých typických šest knih, i když tentokrát šlo většinou o fakt krátké knížky, takže jsem toho zas tolik nepřečetla. Ale lepší něco než nic. Docela dost se děsím nadcházejícího jara, to budu mít asi dost málo času na čtení. Už teď mám z toho pomyšlení osypky. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uff a já si už myslel, že je se mnou něco špatně! :D Abych se přiznal, tohle bylo moje první contemporary a dnes jsem si už vážně jistý, že tomuhle se raději vyhnu obloukem, protože by byla škoda, kdybych knize dal špatné hodnocení jenom na základě toho, že tenhle žánr nemusím...
      Na pohled je krásná a uvnitř je opravdu zajímavá! :)
      Já osobně doufám, že se k Bratrstvu dostanu! Na začátku jsem si už další Flanaganovu sérii kupovat nechtěl, ale po tom, co jsem přečetl pátý díl, jsem si řekl, že by bylo zbytečné to zahazovat. :)
      Nočního anděla bych si chtěl taky přečíst... akorát nevím kdy, no -.- Jakmile se dostaneš k Černému arcimágovi, tak rozhodně napiš! Jsem zvědavý, jak se ti bude kniha líbit :)
      Odstíny života byly špatné. A ví to i samotná autorka a já se ji to i nebál říct. O to více mě udivilo, že to pochopila a sama mi už před měsícem napsala, abych to nečetl. :D
      Jop, bylo jich pět, protože Odstíny života měly patřit do dalšího měsíce... ale to je jedno. :) No jo, akorát mi je potom líto, že jsem těch knih nepřečetl tolik... Ovšem jak říkáš, stránek měly knihy opravdu dost a Dny krve a hvězdného třpytu byly opravdu oříšek! oO
      Proč právě jaro, smím-li se zeptat? :) :D Já teď budu o vánočních prázdninách číst hlavně povinnou četbu, takže osobně doufám, že minimálně pět knížek, co musím za tenhle rok splnit, v prosinci přečtu... Ale kdo ví. :D

      Vymazat
    2. Rozhodně není. ;) Vždyť znám i holky, kterým tenhle žánru nesedí a přitom je přímo pro ně určený, jop. :D
      Kdy já se dostanu k dočtení Nočního anděla fakt netuším. Zatím jsem četla jen ten první díl a ten se mi moc líbil. Takže určitě doporučuji zkusit, až si na to najdeš čas. :) A jasně, dám ti vědět. :)
      Tak kdybych Odstíny života četla teď, tak to taky budu hodnotit úplně jinak než tenkrát, to jsem toho ještě neměla moc načteno. :D
      Ale jó, smíš. :D Čeká mě maturita a přijímačky na vysokou, takže minimálně v květnu pro mě bude čtení tabu. Možná už v dubnu, že jo, přece jenom se musím na tu maturitu učit. :D A v březnu je maturiťák. Takže to jaro bude poněkud náročnější. :D Asi budu muset přes Vánoce taky přelouskat další povinnou četbu, mám tušení, že další portfolio máme odevzdávat v lednu, jop. Ale s těmi pěti knihami ti držím palce, já jsem na prášky jenom z toho, že musím za sebou přečíst dvě povinné, jop. :D

      Vymazat
    3. Vážně? No, hm, stává se... :DD
      Já už po tom koukal, ale nakonec jsem na to jaksi zapomněl. Rozhodně děkuji za připomenutí a zkusím se po tom někdy kouknout. Přeci jen, když to už napsal Weeks, měl bych si přečíst další jeho knížky, protože po Černém arcimágovi jsem se utvrdil, že ten člověk je geniální šílenec :D :3 Budu čekat! ;)
      Já jsem rád, že jsem to četl teď a všiml jsem si, že už mám úplně jinak postavenou laťku... A bylo to strašné. :D
      Už matura, jo? Tak to držím palce a budu ti je držet celou dobu, dokud mi nenapíšeš, že jsi dostala vysvědčení se zkopírovaným "výborný" ve všech předmětech! :D :)) Víš, že se ti ani nedivím? Ono to číst není takový problém, jako následně napsat ty zápisy, které jsou z celého procesu povinné četby to nejnudnější a nejzdlouhavější... -_-

      Vymazat

Statistika

TOPlist