Mé knižní série #3

června 07, 2014


 Po krátké odmlce, která na blogu panovala, jsem se opět odhodlal sepsat další z článků patřícího do tohoto projektu. Přesto, že mám doma hodně knih, pouze malá část by se mohla považovat za uzavřenou - myslím, že to známe všichni. V záchvatu radosti a euforie si koupíme první díly sérií a potom litujeme toho, kolik jsme si toho vlastně rozečetli. Doma mám rozečtených snad přes desítku sérií a musím říci, že uzavřených jich moc není, což je veliká chyba! Každým měsícem se ale snažím kupovat další díly a snad se někdy stane ta chvíle, kdy budu mít 3/4 sérií, které mám doma, úspěšně ukončeny. V minulých dvou článcích se jednalo čistě o zahraniční série, ovšem v tomto, třetím článku, se bude jednat o jednu českou fantasy trilogii, které vyšla poslední kniha velice nedávno...

Jak ses o téhle sérii dozvěděl?
O této sérii jsem se dozvěděl především díky mamce, která mi knihu kdysi na Vánoce koupila pod stromek - především díky obálce, která musí získat pozornost každého, byť třeba na sekundu. :) Nebýt mamky, pravděpodobně bych se k této sérii nedostal, nebo by mi trvalo pěkně dlouhou dobu, než bych si vůbec první díl pořídil.

Kolik dílů jsi zatím stihl přečíst?
Všechny. ;)

Co na tuhle sérii říkáš?
Osobně zastávám názoru, že celá série Erilian je velice příjemnou četbou, která obsahuje humor, tajemství a především zajímavou dějovou linku. Hodně se mi líbí myšlenka tří generací, které se v každé z knih vyskytují. Jsem velice rád, že Terka napsala tuhle trilogii a ukázala, že s českou fantasy to není tak hrozné, jak si všichni myslíme. První díl sice trochu pokulhával, ale s další knihou se to zlepšovalo a nebýt pár moušek, získaly by si Střípky hvězd plný počet hvězdiček, což je opravdu dobré hodnocení! 

Který díl z celé série máš nejraději?
Je těžké se rozhodnout mezi druhým a třetím. Oba byly dobré, ale kvůli tomu, že v třetím se prolíná vše, co se dalo najít v předchozích dvou knihách, volím Střípky hvězd. 

Jaká je tvoje oblíbená postava, proč?
Tady to na plné čáře vyhrává Kiara! Hrdinka první knihy byla na začátku sice trochu naivní, ale postupem času jde vidět, jak se z ní stává velice chytrá žena, která oplývá velice osobitým smyslem pro humor a chováním, které si mě získalo především v třetím díle. Kiara je skvělou hrdinkou, dobrou matkou a ještě lepší babičkou.

Kterou postavu fakticky nemůžeš vystát?
Uff... tak na tohle se odpovídá docela těžko. Doufám, že nebude vadit, když pro tentokrát nebudu odpovídat, protože ve všech dílech jsem si oblíbil postavy stejným dílem a říci, kterou jsem nemohl vystát, je takřka nemožné. 

Když porovnáš originální a české obálky, které se ti líbí víc?
České knihy, české obálky, takže neexistuje více verzí. 

Která obálka se ti líbí nejvíc?
Kdyby se upravilo písmo stejně jako u třetího dílu, tak obálka druhé knihy, ale takhle to vyhrává obálka dílu třetího. 

Existuje nějaká scéna na kterou jen tak nezapomeneš?
Určitě taková scéna existuje! Protože jsem nedávno dočetl Střípky hvězd, vyberu nějakou z předešlých knih... Tak třeba scénu z Kouzel na obzoru, kdy Zia prchá z od císaře Terketmeku na létajícím koberci. Mimo jiné je to taktéž ukázka, kterou sama autorka četla při křtu druhého dílu. :)





You Might Also Like

6 komentářů

  1. Jé, to si chci už nějakou dobu přečíst. Jo, četla jsem první díl, ale už si ho moc nepamatuji. Jenom vím, že to pro mne byla kniha na tři*. Ale říkáš, že se to vyplatí? Tak doufám, že to v knihovně budou mít, protože na kupování jaksi nejsou peníze. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě byl první díl taky na 3*. :) Postupně se to ale zlepšuje a třetí díl je na vrcholu celé série :) Já si myslím, že se to vyplatí. Neříkám, že se to vyrovná nějaké vážně vysoké fantasy, ale čtení si užiješ a s postavami se hned sžiješ :) Ony ty knihy nejsou moc drahé... první díl byl třeba za osmdesát korun :D

      Vymazat
    2. Osmdesát korun? Jako fakt? :OO Tak to je bomba! :D Pokud to tak zůstalo, tak to musim mít! :D

      Vymazat
    3. Jop, osmdesát korun. Nekecám :D Taky mě to dost překvapilo. :D Zkus se kouknout. :) Na Knihcentru je první díl třeba za stovku, což podle mě není tak hrozné... :)

      Vymazat
  2. já tu sérii chci taky domů, i když je na mě trošku moc dětská. Ale ty ilustrace! A navíc je to česká autorka!! :D Četla jsem zatím jen první díl,a le ten jsem si vážně zamilovala, hmm... .))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak neváhej a okamžitě si je pořiď! Když jsi na Světě knihy zapomněla...! :D
      Ty ilustrace jsou boží. A ještě lepší jsou díky tomu, že je udělal Petr Vyoral z Ostravy! :D
      Pokud sis zamilovala už první díl, tak s dalšími budeš pouze a jen spokojená :)

      Vymazat

Statistika

TOPlist