Knižní zúčtování za září 2013

října 12, 2013

Já nevím, jak vám, ale mě září nějak rychle uteklo. Ve škole trávím většinu času a jakmile přijdu domu, nemám čas na žádné věci, takže mi celý týden jakoby splyne do jediného dne a... víkend. Je pravda, že mě trochu mrzí, že se nemohu naplno věnovat blogu, ale za chvíli budou podzimní prázdniny, díky kterým budu zase aspoň na nějakou dobu aktivní. S tím, že jsem neměl na nic čas, se taky tak trochu pojí k tomu, že tento měsíc byl na knihy opravdu chudý...

Knihy, které jsem si koupil: 

Staré řecké báje a pověsti by Eduard Petiška
Kytice by Karel Jaromír Erben
Máj by Karel Hynek Mácha
Chrám Matky Boží v Paříži by Victor Hugo

Ano, už tomu tak bude. Přes školní rok musíme přečíst pět knih z maturitního seznamu a napsat o nich čtenářský deník. Prvák se bude točit okolo literatury 18. a 19. století, tudíž jsem nemohl udělat nic jiného, než si nějaké takové knihy koupit, že? Jelikož jsem měl vždy slabost pro řeckou mytologii, začal jsem pěkně s Petiškovou knihu Staré řecké báje a pověsti. Opět jsem si potvrdil, že se antického Řecka jen tak nezbavím. Vtipné docela bylo, když se některé báje objevily už v Percym, nebo Bozích Olympu, takže jsem si aspoň rozšířil obzory, jak to vlastně s těmi hrdiny, či záporáky, na začátku bylo. :)

Když jsem na Knihcentru viděl, v jaké slevě mají Máj a Kytici, tak jsem prostě neodolal a musel si je přikoupit taky - kvůli slevě a taky kvůli tomu, že to jsou opravdu krátké díla, která se dobře čtou. Z Kytice jsem četl pár balad, viděl ji i zfilmovanou a těším se, jak si celý sborník přečtu. Máj mě už zas tolik nebere, protože jsme se museli učit začátek a ve škole jsme už probírali celý děj, takže... no, nějak se s tím poperu! 

A samozřejmě nesmíme zapomenout na Chrám Matky Boží v Paříži! Tuhle knihu jsem si chtěl přečíst už dávno, ale abych se přiznal, do mého pořadníku knih "to-read" se ani nedostala. Dokážete si asi představit tu situaci, kdy mám na výběr z nějaké fantasy, nebo klasiky. Vždy sáhnu raději po fantasy, dystopii nebo jiných knížkách, než po klasice. Proto mě taky udivilo, že na Knihcetru byla kniha za pouhých 89,-! Ta cena už svědčí sama o sobě, stejně jako obálka. Vydání od Academie jsou prostě dokonalé a doufám, že se mi podaří si pořídit i nějaké další knihy z tohoto vydání...! 

Pohled na všechny knihy: 

Co má kniha? 


Bojím se to vyslovit nahlas. Proklínám sám sebe, že na své povídky a příběhy nemám čas a když se nějaký čas najde, tak jsem tak utahaný, že na psaní nemám vůbec chuť. Ano, sem tam napíšu nějakou větu do Bezejmenného románu, ale díky tomu, že se nějak sekla aktivita betačtenářů jsem si dal na chvíli pauzu, která bude trvat maximálně do podzimních prázdnin. V době volna mám totiž v plánu aspoň konečně dopsat šestou kapitolu a trochu pohnout s Firianem, protože už chci mít aspoň jednu věc z krku. Vím, že to možná vypadá tak, že všechny jenom lákám na knihu a teď jsem se na ni vykašlal, ale tak to není. Strašně mě to mrzí, že vše nestíhám tak, jak jsem čekal... Snad se mi podaří jednou někoho přesvědčit, aby mi zbetačtenařil celou knihu... 

A co blog? 
Na ten taky nemám moc času, ale kdykoli mohu, tak napíšu nějaký článek, nebo zveřejním recenzi. Právě mám nachystanou Dívku z nočních můr, která by se měla v průběhu dneška objevit na blogu. Opět se omlouvám za svou neaktivitu přes týden a doufám, že to se mnou nějak vydržíte... 


Určitě jste si už někteří všimli. Blog slaví první narozeniny a pokud chcete, tak ho můžete oslavit společně se mnou! Uspořádal jsem soutěž, kterou naleznete na tomto odkaze a pokud se zúčastníte, nic proti tomu namítat nebudu! Soutěží se do 23.10., takže ještě pořád máte šanci se zúčastnit! Jsem vážně rád, že jsem vydržel blogovat rok /proč mi to připadá, jako kdyby tomu bylo pár dní?/ a věřím, že mi chuť psát články, recenze a odpovídat na vaše komentáře vydrží další rok a poté další a další...Jste vážně skvělí a moc vám děkuji, že se rádi vracíte na můj blog a komentujete články...! :) Díky kolonce, ve které mi píšete vzkazy, co zlepšit a podobně jsem se dozvěděl hodně informací a v nejbližší době se pokusím některé z plánu zrealizovat. Takže třeba konečně dopíšu staré recenze na knihy, které vidíte v pravém menu, pokusím se zajistit pár rozhovorů a pokud se podaří, tak i nějakou blogtour. Ovšem, musí mi přít štěstí....! 

A jaký byl váš první měsíc školy? ;)

You Might Also Like

6 komentářů

  1. No jo, klasika, to je klasika. :D Ale zajímavé kousky sis vybral. Báje a Pověsti od Pětišky jsou úžasná kniha a přebrala jsem jí z domácí knihovny do té mé soukromé, protože tu knížku miluju a když zrovna nic nečtu, tak si jí klidně otevřu a jednu, dvě báje si přečtu. :)
    Máj musím přečíst také do povinné četby a jsem zvědavá, začátek mi nějak nevadil. A Kytice je hrozně super! Z té umím i něco nazpaměť. Strašně se mi to líbí, jenom se děsím toho, až z ní budu psát čtenářák, protože trůzné takty, trochej, daktyl, rým obkročný... v tom mám pořád ještě mezery.
    A až budeš číst Chrám, dej vědět! Já jsem také měla, tak dávám tímto způsobem! Vůbec nevím, co si o tom mám myslet! Na jednu stranu mě to baví a na druhou počítám stránky do konce, protože už ten konec opravdu chci. Když se člověk dostane do části, kde je opravdu děj a málo popisu, dokáže ho to podle mě i vtáhnout. A je tam hrozně moc okecávání a popis jenom Chrámu máš asi na dvacet stránek a popis Paříže z ptačího pohledu na dalších dvacet. Tak uvidíš, jak seti to bude líbit, pak dej také vědět. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Amen! :D
      Jojo. Báje a pověsti jsou vážně fajn. Ilustrace jsou pěkné, Petiška to zbytečně nerozpitvává a je to takové lehké na přečtení - a přesto se v tom skrývá určitě poselství :)

      No jo... Máj :D Ale Kytice je prostě epic knížka! I když to jsou balady, které jsou místy i drastické, tak se mi to líbí a jakmile to dočtu, budu si muset dát re-watching toho filmu! :D Trochej, daktyl... to mi raději nepřipomínej. Měli jsme to v češtině a i když jsem si to dokázal vysvětlit a nějak najít v těch básních, tak to bylo stejně... divné :D -.-

      A neboj, dám vědět! Určitě se to objeví na GR, nebo to hodím i tady na blog... :) No, já znám pár lidí, kterým se to líbilo a potom jsou tady ti, kterým se to nelíbilo, takže jsem opravdu zvědavý, jaké to bude. To, že tam budou zdlouhavé popisy, jsem tak nějak očekával, protože přeci jen... je to klasika :D Jsem ale opravdu zvědavý, co si pro mě Hugo připravil, no. A jo, doufám taky, no :)

      Vymazat
  2. Řecké báje a pověsti máme zrovna u Dobrovského v akci za 179 Kč myslím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je skvělé! :)Pokud jsi nečetla, tak doporučuji...! :)

      Vymazat
  3. Staré řecké báje a pověsti absolútne zbožňujem, rada by som ich mala raz aj vo svojej knižnici, vkuse chodím do mestskej aby som si to dokola mohla čítať 8D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak... To tě chválím! :D Doufám, že si je pořídíš, protože (jak říkáš) je to opravdu skvělé a nemít tuhle knihu v knihovničce... asi by byl můj život o něco smutnější :D ;))

      Vymazat

Statistika

TOPlist