Knižní zúčtování za červenec 2013

srpna 05, 2013

Tak co, jak si užíváte prázdniny? Byli jste už někde, nebo sázíte na sladký domov a knihu? Abych se přiznal, už teď vím, že se za hranice republiky moc nedostanu, takže jsem aspoň rád, že na mě ještě pořád čeká Praha, kde budu strávit pár dní! Jsem vážně rád, že se bude konat další sraz. Protože jestli to bude něco lepšího než ve Zlíně, máme se na co těšit!
Říkal jsem si, že bych měl konečně vyjít z toho stereotypu recenzí (dneska ještě jednu dohodím) a potom začnu s Letním dumáním, které pořádá Syki. Doufám, že ze sebe něco kloudného dostanu a sepíšu to. Nechme ale řečí kolem a raději se pojďme podívat, co všechno se za ten první prázdninový měsíc událo...

Knihy, které jsem si koupil: 

Tetovaný by Peter V. Brett
Legenda by Marie Lu
Dech by Sarah Crossan
Aerie & Zúčtování by Thomas E. Sniegoski
Konec dnů by Thomas E. Sniegoski

Ach ano! Říkal jsem něco o tom, že si nebudu pořizovat další knihy, že jo? Ehm... No, jaksi jsem to porušil a přeci jen si něco koupil. Dech jsem si koupil na Ostravském knižním srazu, stejně jako Tetovaného, na kterého jsem uplatnil poukázku v hodnotě 300,-, takže z plné ceny jsem zaplatil pouze stovku. No neberte to! Na tuhle sérii jsem se chystal už dávno a teprve nyní jsem se k tomu dostal. Je pravda, že ta vysoká cena poměrně dost odradí, ale víte, jak to chodí. Za kvalitní knížky je třeba platit. S radostí mohu říci, že mám za sebou už okolo devadesáti stránek a je. To. Prostě. Úžasné! Na takové závěry je sice ještě vážně brzo, ale tady to prostě jinak nejde.

Samozřejmě nesmím ani opomenout Zlínský sraz, který byl prostě perfektní! Ti, co se ho zúčastnili ví, o čem mluvím a ti, co se nedostavili, si mohou aspoň přečíst jeden z mnoha reportů - tentokrát spáchaný mou osobou - na tomto odkazu. Co bych to byl knihomola, aniž bych si na něčem takovém velkém, jako byl tento sraz, nepořídil, že? Díky skvělým cenám v outletu a CooBoo knihám, které tam byly dovezeny, se mi podařilo koupit si další dvě knihy do série Padlí andělé: Aerie & Zúčtování, což je jeden svazek a poté samostatný díl Konec dnů. Tahle série mě vážně překvapila a jsem vážně rád, že jsem se odhodlal si dokoupit další dva díly. Nebýt outletu, trvalo by mi zase roky a roky, než bych se k dokoupení dílů dokopal...

Knihy, které jsem dostal darem: 

Svítání osudu by Barbora Jiříčková (recenze)
Chvíle před koncem by Lauren Oliver 
Nespoutaná by Cynthia Hand

Všichni určitě známe ten příjemný pocit, když něco dostaneme... Abych se přiznal, mě se tohle - že mi někdo něco daruje - stává zřídka, takže když už se mi něco takového poštěstí, jsem vážně moc rád! Abych vše uvedl na pravou míru, za knihu Chvíle před koncem chci moc poděkovat Aynarře, která byla tak hodná a dovezla mi tuhle knihu a osobně předala ve Zlíně! Říkám si, že bych měl po kapsách nosit nějaké dárky, jakmile se naskytne taková ta trapná situace, když vám někdo něco daruje a i když říká, že nic nechce, vy máte nutkání mu něco darovat... Vážně, ještě jednou děkuji! 

A máme tady další věnovanou knihu! Nedokážu říci, zda to byl vlastně dar, výhra, nebo co vlastně... Terka z CooBoočka totiž pořádala takový kvíz, kdy si za správnou odpověď můžete vybrat jednu knihu. A potom, když kvíz skončil byly knihy volně k rozebrání, takže... Ale jo, budeme pokládat Nespoutanou za opravdu milý dárek od ještě milejšího nakladatelství! Teď si jenom dokoupit první dva díly a mohu jít číst...!! (btw. ještě stále voní, jako kdyby právě přišla z tiskárny!)

Stejně tak mé díky směřují i na adresu začínající české autorky, Barči Jiříčkové! Co se týče její knihy, měl jsem ji slíbenou už dávno, ale postupem času se na to nějak pozapomnělo a - abych se přiznal - musel jsem se nejdříve trochu zorientovat ve všech knihách, které na mě čekaly. Nakonec ale Svítání osudu dorazilo společně s opravdu krásným věnováním! Těším se na druhý díl a ti, co prvotinu začínající české autorky ještě nemají, si knihu mohou pořídit zde.


Knihy, které jsem dostal na recenzi: 

Prokleté město by Lisa McMann (recenze)

I když jsem si řekl, že se budu snažit o prázdninách číst pouze své knihy, nedalo mi to a po dlouhé době jsem se zase ozval do Fragmentu s prosbou, zda bych si nemohl zamluvil knihu na recenzi. Na Prokleté město jsem se chystal už dávno a díky rozporuplným recenzím jsem to prostě zkusit musel! Popravdě, mám rád takové ty knihy, které se polovině lidí líbí a té druhé ne. A musím říci, že tahle kniha byla opravdu skvělá! Takový ten lehký horor s příměsí tajemství... Aneb další potvrzení toho, že Lisa McMann píše svým vlastním stylem knihy s určitou nápaditosti. 

Pohled na všechny knihy: 

Co má kniha? 

Ach, tak tady to není nic valného. Pomalu ale jistě se dokopávám k dokončení korektur nějaké té kapitoly, ale jde to pomalu a pomalu.... Přesto se ale stále snažím do toho vkládat volné minutky a i když mám teď asi nějaký blok, pokračuji dále. Do konce měsíce budu muset máknout! Vážně! Protože jakmile začne školní rok (první týdny na střední!!) věřím, že si budu moci jenom nechat zdát o tom, že bych někdy korektury dotáhl do zdárného konce. Můj plán do konce prázdnin je dokončit první část, tak uvidíme... Snad, tedy... A víte, že jsem se rozhodl, že jakmile dokončím všechny úpravy, vydám Firiana jako e-book?


Ano, vidíte dobře. Konečně jsem se odhodlal pojmenovat tu svou novou knihu. Jasně, tohle je zatím čistě pracovní název a než já se dostanu k obálce, můžete očekávat svá vnoučata. Zatímco u Firiana to nějak stojí, u této knihy to zase pokračuje až moc živě. Betačtenáři ví, o čem kniha je (jestli se to dá nazvat kniha), ale přesto zatím četli jenom... čtyři kapitoly? Ano, čtyři kapitoly, z nichž jsou první tři takové ty úvodní. Můj tým je ale poměrně malý, takže zatím nevím, jaká je celková zpětná vazba. Přeci jen, víte co se říká: "Víc hlav, víc nápadů." Doufám, že Bezejmenný román nebude tak hrozný, jak předešlé dílo. Stojí za zmínku to, že jsem přeci jen starší a dokážu některé věci domyslet lépe, než v mladším věku. Pátá kapitola se právě píše a jakmile ji dokončím, chystám se vrhnout na jednu povídku, která by se měla objevit na Snílkově - až potom, co konečně odešlu ten autorský profil! Těšíte se na tu povídku? Mohu prozradit, že by se mohlo jednat o takový ten typ povídky, kdy nevíte, co si o tom všem vlastně myslet... Jestli se mi to ovšem podaří tak napsat.

A co blog? 
Tak tady se máte na co těšit! Právě pracuji na novém vzhledu (ano zase), který by mohl být konečně ustálený a bude sloužit na dlouhou dobu. Přiznám se ale, že mi tenhle vzhled dává vážně zabrat. S designem jsem se patlal dva dny, ale to programování, aby vše souhlasilo tak, jak má, je prostě peklo. HTML a CSS je vražedná kombinace a jestli se mi někdy podaří to nastavit tak, jak chci, budu na sebe vážně hrdý! Ještě štěstí že návody na Googlu existují... Bez nich bych byl asi vážně ztracený. Přesto mi už ale radili někteří lidé a ten kód mi prostě stále nefunguje. Ale udělám to tak, že v polovině týdne se tady ten design objeví! Ať už s HTML, nebo bez něj! 

Máte rádi projekty? A co takhle blogtour? Ano, myslíte si správně. Po dlouhé době jsem se rozhoupal a řekl si, že to chce na blogu oživit, abychom vystoupili z toho monotonního stylu: "recenze, recenze, recenze, meme, recenze, recenze....". Zatím vám neprozradím o koho se jedná, protože ještě čekám na zpětnou vazbu od autora. Odeslal jsem mail jak jemu, tak nakladatelství, ale ta adresa byla asi nějaká divná, protože se mi zdá, že ani jedna zpráva neodešla... Já osobně doufám, že to nějak dorazí, protože tahle blogtour by vás mohla zaujmout... Ale o koho se jedná si zatím nechám pro sebe, protože se taky může stát, že nic nebude. 

A na závěr...
Na Facebooku probíhala konverzace ohledně toho, jak je hrozné, když vznikají komínky z knížek. Někdo se mě už ptal, jestli nenatočím Bookshelf tour, ale já to musel odříct, protože jakmile uvidíte foto níže, uvědomíte si, že takhle by to prostě natočit nešlo. Komínky knížek jsou zhoubou lidstva a bolí mě srdíčko z toho, jak jsou ty knihy tak na zemi a každou chvíli se zhroutí... :D Říkám si, že budu muset vytvořit další sloup knih, protože tady začíná vážně hrozit, že se to všechno zřítí... Ale vážně, tohle není dobré. Nutně potřebuji novou knihovničku a nechci nic zakřiknout, ale možná by se mohla objevit tento měsíc. Tak uvidíme, no. 


Jojo, takovéto články mám vážně rád! Sice je to taková delší vykecávka, ale já doufám, že vám poslední dvě rubriky trochu odhalily to, co se děje v zákulisí psaní a blogu samotného... A co se událo za červenec Vám? Pochlubte se! :)

You Might Also Like

22 komentářů

  1. Krásná kupka. :) Dech jsem četla a moc se mi líbil.. :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) No já se na něho taky právě chystám... Jsem opravdu zvědavý, jestli se mi bude taky líbit stejně jako tobě :))

      Vymazat
  2. Dokelu, ako sa poznám, ja keby som urobila henten knižný komín...po 15 sekundách by bol na mne. Ohrozuje to môj život. Preto je väčšina mojich kníh na postely (spím v spacom vaku). :D
    Veľa kníh, to áno.
    Prokleté město mi príde ťažko priemerné, kvôli čomu sa do toho ani nevrhám.
    Tetovaný vyzerá božsky!
    A Dech sa mi nepáči. Náhodne som to prelistovala v kníhkupectve a veľmi ma to sklamalo. Taký dobrý nápad a tak debilne spísané..xD
    E-knihy nečítam. Viem, že to znie kruto ale máš smolu (alebo skôr ja mám smolu, lebo mám záujem to čítať. A meno Firian je ešte fajn. Ak sú tam podobné som zvedavá či sa tým prekúšem. :D) Okrem toho celkom obdivujem, že sa ti s tým chce patlať. Ja cez prázdniny vždy upadám do letargie a nič sa mi nechce (prvé dni na strednej, ani nepíš. Bože, ja tam asi umriem, keď sa ihneď nespamätám).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě něco povídej... Mě ty knihy ohrožují vždy, když se na ně kouknu. Už jenom z principu :D
      Ano, ano... Někdy si říkám, kdy se mi to podařilo všechno sehnat a sesbírat.
      Je jasné, že každému se líbit nemusí, no :P
      Tse, kdyby jenom božsky. Tohle je vážně skvělá kniha a pokud máš peníze, tak kupuj a na nic nečekej! :D
      Ehm... To mi říkáš teď? :D Ale jo, doufám, že to bude aspoň takový průměr a co vím, tak to má jenom dva díly, ne? To zvlááádnu!
      Já vím, že někteří e-knihy nečtou, ale já vím, že tohle by mi nikdo nevydal. :D Ono to není tak dobré, aby to spatřilo světlo světa na papíře, takže na to, že to je prvotina, bude bohatě stačit e-book. No já se obdivuji za to taky. Je s tím hodně práce a nesčetněkrát jsem si říkal, že s tím seknu. Ale jak vidíš, stále píšu a opravuji :D
      A jo, s tou střední souhlasím... Stejně nebudu mít moc volného času. K mému neštěstí:/

      Vymazat
  3. Ty pocity z hromádek znám moc dobře ;P - dřív jsem neměla vůbec žádnou knihovnu, jenom patro a tam jsem měla asi 7 nebo 8 takových hromádek, jako máš tady ty. ;D Měla jsem dokonce i strach tam chodit, protože jakmile jsem začala "dupat" po žebříků všechno se otřásalo a knihy padaly. :D ... Prostě hrůza to byla! ;D Takže držím pěsti s novou knihovničkou, určitě se pak pochlub, jak vypadá.))) ... Jinak krásné nové přírůstky! Taky se chystám na Nespoutanou a sérii Andělé - k té už se dostávám přes rok, s tím odkládáním jsem strašná ;P ... Na knižní sraz ve Zlíně jsem strašně moc chtěla, ale bohužel to nevyšlo... :P Takže mám šílenou radost z knižního srazu 29.8. v Praze! :)) Bude to úplně poprvé, co se nějakého srazu zúčastním, moc se těším, až vás všechny poznám! :) ... A upřímně jsem moc zvědavá na tu tvoji knížku. ;) Moc ráda si ji přečtu, až bude. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano! Ano! Konečně někdo, kdo se mnou soucítí a bojí se kolem těch knih vůbec projít! Dost často se to tak divně prohýbá a já se divím, že to ještě stále drží na sobě. :D
      Určitě se k sérii Andělé rychle dostaň! Můj názor sice už znáš z recenze, ale přesto to mohu doporučit. Nečekej něco světoborného, ale mě se to hodně líbilo a jsem rád, že se mi podařilo koupit ty dva díly. :)
      Budeš v Praze? Skvělé! Já to tady určitě ještě někdy vzpomenu, tak aspoň vyčmuchám, koho všeho tam potkám.. :))
      A jo, jsem rád, že je tady i někdo, kdo se na mé díla těší. Popravdě ten Bezejmenný román bude lepší, protože už teď ho kontroluje více lidí a pomáhají mi, aby to bylo čtivé a prostě... lepší! :)

      Vymazat
  4. Pokud budeš chtít pak další díly od Tetovaného, mrkni přímo na stránky nakladatelství, mají tam další díly a cenově jsou hodně dobré. Co dobré, úplně suprové oproti cenám v knihkupectví - http://www.tridistri.cz/inshop/scripts/shop.aspx?Action=DoSearch&ManufacturerID=39

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PS: toho Goodkinda ti závidím, zatím jsem se dokopala ke koupi třech dílů :)

      Vymazat
    2. No teď se na to dívám... Docela dobré ceny. Jenomže... hm... nějak nejsou penízky :D
      PS: Tak doufám, že si dokoupíš i ostatní! Mě trochu vadí, že s pátým dílem přestali vydávat ty obálky, kdy se lesklo písmo... :/

      Vymazat
  5. Nádherné knížky :)
    Nespoutaná vypadá úžasně, snad si ji taky brzo přečtu...

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkná hromada! Doufám, že se k Legendě dostaneš brzo, protože je vážně skvělá! ♥
    Ten Tetovaný vypadá taky fakt dobře. Je fajn, že se ti líbí. :))
    A ty Padlí andělé jsou taktéž úžasní, líbí se mi ty hřbety. :D Tvá recenze mě i dokopla konečně si taky ve Zlíně koupit aspoň ten první díl. ;) Takže díky! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já doufám taky... Musím se k tomu dostat!!
      On nevypadá dobře. On dobrý je! :))
      Jojo, ty hřbety k sobě dobře ladí. Má recenze? Konečně udělala něco valného! :D A nemusíš děkovat. Já doporučuji knihy rád :)

      Vymazat
  7. tento mesiac ti pribudli same nadherne kusky. Vsetky okrem svitani osudu (ale o tom som v zivote nepocula) a troch, ktore mam, by som chcela :D
    A paci sa mi tvoja knihovnicka... Az na tu kopu na zemi :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. No je škoda, že to neznáš... Opravdu pěkná kniha :))
      No, mě ani moc ne. :D Chtělo by to něco nového -.- Ach, ani mi nemluv. Ta kupa na zemi je opravdu strašidelná!:D

      Vymazat
  8. Hrozně mě těší, že se ti Tetovaný tolik líbí. :D Já osobně jsem z Tetovaného i z Pouštního kopí byla vážně nadšená a dost se těším, až se pustím do Války za bílého dne. A snad si ty knížky taky nakonec pořídím domů. :D :)
    Jinak moc pěkná kupička. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já mám zatím pouze Tetovaného, ale jestli to bude pokračovat dále, urgentně kupuji další díly a nehledím na to, co všechno čeká na přečtení! ;) :D
      A děkuji:))

      Vymazat
  9. Dobre no taky dobra hromadka...:D asi budu mlcet uz :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hehe... :D Ale ta tvá hromádka byla taky dobrá, náhodou!! :) :D

      Vymazat
  10. Aspoň máš jednu velkou kupu. Já měla kupičku tam, kupičku támhle a kupičku ještě někde jinde. V pokoji, kde se volně pohybovala kočka. Naštěstí si o knížky drápy nebrousila. (Ta by se proletěla, kdyby se o to jen pokusila.) A ještě jsem o ně zakopávala. Teďka mám na ně skříňku, ale bojím se, že bude brzo plná. A začne to zase nanovo. Naštěstí bez kočky. :o)
    Prokleté město se mi docela líbilo, ale přišlo mi to docela roztahané. Kdyby to bylo kratší a ne tak rozepsané, asi by se mi to líbilo o dost víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to jsem měl taky - ještě před poličkou čekačkou :D Všechno jsem měl rozházené po pokoji a najít to, to byl teda výkon!
      Buď ráda, že to ani nezkoušela!! Popravdě vidět tu kočku jak letí je poměrně vtipná představa :D (Nemyslím samozřejmě, že by letěla oknem :D ) Taky dobrý nápad... 8)
      No já bych některé scény nahradil něčím jiným. A nevím, ale dokonce bych i uvítal druhý díl :)

      Vymazat
  11. Moc pěkné přírůstky! :) .. Doufám, že ti ta blogtour vyjde ;).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a já doufám taky... Ale autor se stále neozval :(

      Vymazat

Statistika

TOPlist