RC Review: Kněžka

Počet stran: 504
Autor: Michael Scott
Série: Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela #6
Orig. název: The Enchantress
Závěrečný díl fantasy ságy Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela. Dva, co se musí stát jedním, který pak znamená vše. Jeden svět zachrání, druhý ho zničí.
San Francisco:
Nicolasovi a Perenelle Flamelovým zbývá jediný den života a jeden den na splnění jejich úkolu. Musí zachránit San Francisco. Příšery uvězněné na Alcatrazu se osvobodily a chystají se na město. Pokud je někdo nezastaví, zničí při svém tažení všechny a všechno, co jim přijde do cesty.Podaří se vědmě a legendárnímu alchymistovi s pomocí dvou největších bojovníků z dávné historie a mýtů ubránit město před zkázou? Nebo je to začátek konce lidského pokolení?

Danu Talis:
Sofie a Josh Newmanovi při sledování Johna Dee a Virginie Darové doputovali do deset tisíc let staré minulosti na Danu Talis. A právě na tomto bájném ostrově rozhodne bitva o začátku i konci. Scathach, Prométheus, Palamédes, Shakespeare, Saint-Germain i Johanka z Arku jsou zde také. Nikdo z nich neví, za co nebo za koho budou dvojčata bojovat.
Dnes je den, který rozhodne o vítězství nebo zmaru. Budou dvojčata z proroctví držet při sobě? Nebo se rozdělí – jedno bude bojovat za záchranu a druhé za zkázu světa?

Svět je na pokraji zničení. Stačí troška a příšery z Alcatrazu se dostanou do San Francisca a zničí tak celé město. Josh, Sofie a jejich přátelé se vrátili do minulosti vzdálené deset tisíc let, aby rozhodli o osudu lidstva. Nicolas a Perenella jsou na sklonku života, ale přesto musí svět pomoct zachránit. Vše se dostává do finálního konce. Zůstanou dvojčata při sobě, nebo se rozdělí? O všem rozhodne jeden čin. Čin, který může svět zachránit, nebo jej jednou pro vždy zničit.

Danu Talis: John Dee s pomocí Virginie Darové zavedl Joshe a Sofie na Danu Talis. Přesně, jak mu přikázali jeho pánové. Mají je dovést do pyramidy Slunce, kde budou korunováni jako právoplatní panovníci Danu Talis. Dvojčata zjistí, že starobylé bytosti Osiris a Isis jsou jejich rodiče a budou to právě oni, kdo se je snaží dosadit na trůn, na který mají zálusk jiné bytosti. Dvojčata jsou ale podezíravá a začínají být na pochybách. Kdo jsou? Co jsou jejich rodiče zač? Mohou jim věřit, nebo je pouze využívají? Začínají nevěřit ani svým blízkým přátelům…
San Francisco:  Nicolas s Perenelou vyplýtvali veškerou sílu na spojení s Joshem. Nyní ale mají před sebou větší úkol: Ochránit svět před příšerami z Alcatrazu, díky kterým se chtějí bytosti z temnot opět stát vládci světa. Na jejich stranu se dostávají i domnělí nepřátelé a snaží se tuto hrozbu potlačit. Nepřátel je ale mnoho a nebezpečí hrozí z každého směru. Budou mít dost síly na záchranu světa? Jsou na sklonku života a sami nevědí, jestli se dožijí dalšího dne…

Kniha je rozdělená na dvě části: Danu Talis a San Francisco. Každá kapitola se zaměřuje na jiné postavy a tak vám autor podává možnost sledovat situaci ze všech stran. Jste dopodrobna seznámeni s tím, co se děje. Chvíli vám možná bude trvat, než se s tímto stylem seznámíte, ale výsledek toho je opravdu skvělý. Můžete se vžít do jakékoli postavy a prožívat s ní dobrodružství, ať už na Atlantidě, nebo v Americe.

„Jeden svět zachrání, druhý svět zničí.“ – proroctví mága Abraháma

Sice jsme se v předposledním díle Válečník na Danu Talis podívali, v tomto díle se do něj vžijete hlouběji. Často si každý říká, že Atlantida byla vyspělé město plné moderní technologie. Přemýšlel ale někdo někdy nad tím, že město mohlo zahynout svou vlastní mocí? Chamtivost a mocichtivost nás pronásleduje na každém kroku a stejně jako někdy, i v tomto městě vládnou ti, co chtějí moc. Na druhé straně stojí chudí lidé, kteří sotva přežívají. Sami vidíte, že i když Atlantida byla město vyspělé, lidé trpěli stejně jako mnohokrát v historii. A byly to samotné starobylé bytosti, které jeho pár zapříčinily.

Styl, kterým autor píše se mi opravdu zalíbil. Netvoří dlouhá souvětí a vynechává popisy tam, kde nejsou potřeba. Dokáže procítěně popsat smrt postavy, nebo také její historii. Vytvořil správné prostředí, do kterého se příběh hodí a je více realistický, než aby se odehrával v jiném světě. Sice je hlavním úkolem (jako vždy) zachránit svět, ale tím, jak to Scott podává je úžasný a ani vám to tak nepřijde. Autor také píše kratší kapitoly a proto Vám stránky budou ubíhat ještě rychleji. Kněžka je opravdu kniha, od které se tak lehce neodtrhnete!

„Když si nebudeš vědět rady, řiď se svým srdcem.“

Abych řekl pravdu, nejvíce mě zaujaly kapitoly o mágu Abrahámovi a Marethyuovi. Tyto dvě postavy jsou zahaleny velikým tajemství a teprve až ke konci se dozvídáme, kdo je onou záhadnou Smrtí. Pravda je více než šokující. A tady to máme… Autor nás dokáže natahovat skoro celou sérii, aby mohl v posledním díle nabídnout fantastické rozuzlení. Nepřátele se stávají přáteli, kteří se obětují pro dobro lidstva. Dvojčata musí rozhodnout, zda svět zničí, nebo ne, dozví se o sobě tajemnou pravdu a ještě mnohem více. Vše epicky rozbalil a odhalil nám osud svých vlastních postav, které v některých můžou vyvolat smutek, v jiných radost.

Finále celé série bylo úžasné. Co úžasné… Rovnou ohromující, až z toho přebíhal mráz po zádech! Rozuzlení bylo přesně takové, jaké si tato série zaslouží a přitom úplně nečekané. Tohle se mi na celé sérii líbilo: Autor nás vždy překvapil něčím nečekaným, co nás ohromilo a donutilo přečíst si další díl. Teď vím, že to, že jsem si série o Nesmrtelném Nikolasovi Flamelovi přečetl nebyla chyba a jsem rád, že jsem tak učinil. Vždyť už v knize samotné na nás dýchá historie lidstva. Mrzí mě, že Kněžka byla posledním dílem této trilogie. Jestli se budu chtít něčím překvapit, nebudu čekat a sáhnu opět a jedině po této sérii. Získala si mě na začátku a celý děj prožívat s těmito knížkami byla největší čest, jakou jsem mohl mít. Není proč váhat. Tato série Vám ukáže pravdu historie, dovede vás na Danu Talis a uvidíte, jak málo stačilo k zničení samotného světa…

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Knižní klub
Knihu si můžete objednat taktéž na jejich stránkách: Bux.cz