RC Review: Bájná pečeť

Název: Bájná pečeť
Počet stran: 424
Autor: Bernd Perplies
Vydavatel: Fragment
Série: Věk magie #1
Orig. název: Für die Krone
Svět se mění. V troskách bájné Atlantidy, hluboko pod hladinou moře, rozlomila skupina kouzelníků prastarou pečeť, aby vyhlásila počátek nového věku magie. Dochází ke znepokojivým změnám, které mohou mít za následek ničivý chaos. Podaří se mladému reportérovi Jonathanovi odhalit tajemství starého Londýna, za jehož zdmi se ukrývají bájné bytosti, duchové a lidé s nadpřirozenými schopnostmi? Jak s tím souvisí smrt jednoho z největších kouzelníků? A je ještě vůbec šance na zvrácení osudu a záchranu světa tak, jak ho známe?

Magie je mezi námi. Atlantida i přes dohady ostatních existuje. Kouzelníci žijí po celém světě a právě ti Angličtí patří mezi nejzdatnější. Jenže co když společenství čarodějů není takové idylické, jak se na první pohled zdálo? Co může způsobit prolomení pečetě, která držela prazdroj magie dlouhá staletí pod zámkem? Chaos, zmatek, smrt a nepřátelství. Bájná pečeť způsobí ještě větší zmatek, než si kdo dokázal představit.
Milovaná Anglie… Místo plné tajemství a historie na Vás dýchá prakticky z každé uličky. Právě zde se bude strhující příběh novináře, satyra a Holmese odehrávat!
Vše začne úplně nevině. Partě vědců se v ponorce podaří najít skvělý objev. Bájnou Atlantidu. Nikdo na ni nikdy nevěřil, dokud ji na vlastní oči nespatřili. Jenže jednomu z posádky nejde o Atlantidu, ani o její poklady. Jde mu pouze o jednu věc: Bájnou pečeť, která drží pod zámkem prazdroj magie. Pomocí svých kumpánů ji otevře a tímto činem změní celý svět magie. Takto končí prolog a dostáváme se k samotnému ději, kde hned na začátku zabijí Dunholma. Odehraje se opravdu strhující souboj a vy se budete snažit se souboji věnovat a prožívat ho. Dunholm nevyhraje, ale najde Jonathan a lordmág mu stihne před smrti předat jména a prsten. Tímto pravý příběh teprve začal…
Abych řekl pravdu, příběh se nebude odehrávat jenom v Anglii. Část z něj se bude odehrávat také ve Skotsku, kde je hlavní hrdinkou rudovlasá Kendra a její dědeček, kteří se snaží za Dunholmem dostat. Neví ale, že je mrtvý. Kendra praktikuje magii jenom kvůli skvělému pocity, kdy se dostane do tzv. pravdosvěta. Sama ale neví, proč její rodiče zemřeli a ani v těch nejhorších snech by nepomyslela, že je její dědeček jedním z čarodějů.
Pravdosvět je v knize vylíčen jako svět magie. Jakýsi soubor vláken, se kterými mohou kouzelníci manipulovat a spojovat. V pravdosvětě se pohybují zkušení kouzelníci a pouze ti nejsilnější mohou s vlákny, ze kterých se svět skládá, manipulovat.
Jak jsem již zmínil, Kendra není jediná hrdinka, která bude v příběhu vystupovat. Je jich zde dokonce několik! Ať už kouzelník Wellington, který se snaží zničit Řád Stříbrného kruhu, nebo novinář Jonathan Kentham, který je do víru magie a vražd vržen, nebo Kendra a její dědeček, kteří se musí naléhavě dostavit do Anglie. Nesmíme také zapomenout na Holmese a Randolpha. Jeden šílenější než druhý, přesto by se bez nich Jonathan ztratil a příběh by ztratil na vtipnosti.
Příběh, který se jen tak nevidí se mi opravdu líbil! Co mi vadilo byly ale souvětí. Opravdu dlouhá souvětí někdy i na tři řádky. Dokážete si představit, jak je to těžké na čtení? Neustále pokračovat a byt rádi, když uvidíte nějakou tečku? Často jsem si musel tyto dlouhá souvětí přečíst dvakrát, abych pochopil, co chtěl autor popsat, nebo říci. Tohle mi na knize opravdu vadilo stejně jako dlouhé kapitoly. Soucítím s překladatelkou, že musela takto dlouhé souvětí překládat. Dlouhé kapitoly sice působily pěkně, ale velice často jsem se přemáhal, abych se dostal do konce jedné kapitoly a knihu hned zaklapl. Já se u těch dlouhých kapitol necítil zrovna dobře. Nejen, že mě autor zahrnoval dlouhými souvětími, popisy a dokonce ještě dlouhé kapitoly. Já upřednostňuji spíše knihu, kde je kapitol více, ale jsou kratší. Tenhle styl mi prostě nějak nesedl, ale když slabě zatnu zuby, jde to zvládnout.
Co si ale získalo u mě oblibu bylo to, že se v knize neřešilo jenom probuzení magie. Mezitím se stalo hodně věcí. Ať už souboj Dunholma mezi Francouzem, který se specializuje na vraždy kouzelníků, nebo smrt dalších osob. Jedinou osobu, kterou to opravdu zajímá je Randolph a právě on se bude snažit zjistit, proč vlastně členové Řádu Stříbrného kruhu umírají a co znamená ten „klíč“, kterým Jonathan je?
Už od toho, že se bude jednat o jakkoli o Atlantidu, ve mně kniha vzbudila zájem. Když jsem ale četl dlouhá souvětí dále a dále, začal jsem si uvědomovat, že se vůbec na Atlantidu nějak moc nepodíváme. Autor se zaměřoval spíše na příběh v Anglii, než na Atlantidě a to mě opravdu mrzí.
Jako v skoro každé knize se i zde dočkáme epického a otevřeného konce. Jsem ale rád, že autor příběh neutnul v úplně nečekanou dobu. Všichni jistě známe, když se hlavní hrdina chystá něco provést a najednou sek! Konec knihy, počkejte si na pokračování. Zde bral ohled na nás čtenáře a příběh utnul v pěkné chvíli a v ten pravý čas, aby mohl pěkně začít s dalším dílem. Kromě těch mínusu, které jsou výše, se mi kniha opravdu líbila. V knize najdeme také takový menší bonus.
Po otevření knihy si totiž všimnete, že je přiložena mapa jak Evropy, tak podrobná mapa Anglie z roku 1897 a právě díky této mapě máte možnost sledovat pohyb Jonathana a jeho přátel po Anglii. Na závěr chci podotknout, že mě mrzí, že takovýto pěkný příběh musely zkazit ty dlouhatánská souvětí a další chyby, které opravdu ničí zážitek. Přesto ale již nyní vím, že v sérii budu pokračovat, protože tímto dílem vše pouze začalo…

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment!